Junction Communication ontwikkelde een joint-promotionplan met Konmar Supermarktketen en de VVV Schouwen-Duiveland


Vanaf week 20 (2004) is de KONMAR-actie gestart, zoals Junction Communication deze heeft ontwikkeld. In totaal hebben zo’n tachtig bedrijven uit Schouwen-Duiveland  zich aangemeld om in deze actie te participeren. Dit varieert van accommodatieverschaffers tot dagattractiepunten, cafés en detailhandel. Deze bedrijven zijn bereid om op vertoon van een Konmar klantenkaart 50% korting te verlenen op de door hun geleverde diensten en/of producten

Tijdens een speciale bijeenkomst op woensdag 28 april jl. werd in een presentatie door de KONMAR duidelijk aangegeven, dat er de komende weken een ontzettend grote groep potentiële klanten/gasten zal worden bereikt. Zo wordt bijvoorbeeld de KONMAR-folder in 1,3 miljoen huishoudens ontvangen en er zijn reeds 800.000 KONMAR-kaarthouders. Vanaf de start van deze actie waren er reeds tientallen telefoontjes binnengekomen bij de Call Center Youri van de VVV Schouwen-Duiveland en werden de eerste boekingen gamaakr. Hieronder treft u één van de uitingen aan zoals Schouwen-Duiveland door de KONMAR werd gecommuniceerd.


KONMAR SUPERSTORES

Kloosterbrood
wit meerzaden of zonne heel van 1.45 voor 0.99

 

 

Konmar Superstores e-mailkrant geldig van 10 t/m 16 mei 2004

 

Lekker 50% korting met je Konmar Kaart

Het is zo heerlijk op Schouwen-Duiveland deze maand. De zon. De zee. De rust. En vooral heel, heel veel voordeel. Want de gehele maand juni krijg je 50% korting bij talloze bedrijven op het eiland. Gewoon met je eigen Konmar Kaart. Campings, hotels, restaurants, verhuurbedrijven, bezienswaardigheden..., ze doen allemaal mee! Je hoeft alleen maar je kaart te laten zien om de helft minder te betalen. Dus pak je koffer maar in, vergeet je Konmar Kaart niet, en ga genieten. Veel plezier!



P.S. Informatie over het mooie eiland en de bedrijven die meedoen vind je op www.vvvschouwenduiveland.nl. Voor boekingen kun je bellen naar 0900-7363001.

 

Daarnaast zijn er nog andere "dragers" die ervoor gezorgd hebben dat Schouwen-Duiveland op een zeer brede wijze onder de aandacht is gekomen. Hieronder volgt een opsomming: 

 

raamposter,   streamer/banner,  kraampje in de winkel,  internetbanner,  actiesticker,   deursticker, strandbal,  ansichtkaart,  direct e-mail,  leaflet (met daarop alle deelnemers, de actieomschrijving en meer informatie), de reguliere folder, de aftrapkrant, de vervolgfolder, advertenties, de informatiezuil in de filialen en internet www.konmar.nl .

 

Op de site van VVV Schouwen-Duiveland  (www.vvvschouwenduiveland.nl ) werd eveneens een banner aangebracht om zodoende een doorverwijzing te hebben naar de informatie over de actie op de KONMAR-site.

 

De Call Center Youri van de VVV Schouwen-Duiveland behandelde alle telefonische reacties. Ook verzorgde de Call Center de reserveringen voor de diverse accommodaties. Hiervoor werd een uniek telefonnummer in het leven geroepen (0900-7363001). Alle reacties werden door Youri geregistreerd waardoor er een goed overzicht ontstond en wat het resultaat was van deze actie.

 

Tot en met eind juni 2004 liep de actie via de Konmar-supermarktketen. Concreet heeft deze actie positieve reacties opgeleverd; boekingen bij de verblijfsrecreatie-aanbieders zijn gerealiseerd en extra bezoeken aan ondernemingen die een speciale aanbieding hadden hebben plaatsgevonden.

 

Ook de publiciteit rondom de actie was goed. Aandacht hieraan werd onder meer besteed bij Omroep Schouwen-Duiveland, Omroep Zeeland, PZC en Distrifood. Na de actie is naar alle deelnemende bedrijven een enquête verzonden om zodoende de bevindingen te inventariseren.




Artikel uit Provinciale Zeeuwse Courant van 23-02-2004

Konmar promoot recreatie op Schouwen-Duiveland met fikse kortingen
VVV in zee met supermarkt
door Ali Pankow

ZIERIKZEE - De VVV Schouwen-Duiveland gaat in zee met supermarktorganisatie Laurus voor een grootscheepse promotiecampagne in de 35 landelijke vestigingen van de Konmar-keten. Doel is specifiek in de maand juni het toerisme in de regio aanzienlijk te vergroten. Kern van de campagne is een vijftig-procent-kortingsactie. Via advertenties in landelijke dagbladen, in flyers en winkelbrochures van Konmar worden de aanbiedingen uitgedragen.

De eerste aanzet tot de campagne komt van enkele VVV-leden, die contacten hebben met mensen van Laurus. Zij zagen mogelijkheden voor zogenaamde ’joint promotion’, oftewel een gezamenlijke actie ten behoeve van zowel de Konmar-winkels als de toeristenbranche op Schouwen-Duiveland.

Voormalig VVV-directeur B. Roessingh van Junction Communication werd gevraagd een concept te maken voor concrete invulling van de campagne. Zijn idee is goed aangeslagen bij de meeste VVV-leden. Zij moeten met aantrekkelijke aanbiedingen komen om de actie tot een succes te maken.

Het is de bedoeling dat er in een gevarieerd pakket vijftig-procentskortingen worden aangeboden. Dus een hotelovernachting of een campingplaats voor de halve prijs, maar ook de helft korting op een museumkaartje of op een tocht met een rondvaart, op fietsverhuur of op een maaltijd in een restaurant. Al die aanbiedingen zijn bedoeld voor mensen die in het bezit zijn van een Konmarpas.

Kans

Huidig VVV-directeur J. Klapwijk acht de campagne een geweldige kans om Schouwen-Duiveland breed uit te dragen. „Een dergelijk groots opgezette reclame zouden wij nooit zelf kunnen bekostigen. De Laurusgroep voert nu de reclame en de verwachting is dat we daar 800.000 mensen mee bereiken“, zegt Klapwijk. Tot de Laurusgroep behoren ook de supermarkten van Super de Boer en Edah. Volgens Klapwijk is echter bewust gekozen voor een actie via de Konmarwinkels. Onder het publiek dat daar zijn inkopen doet, zou zich het grootste potentieel bevinden voor een korte vakantie op Schouwen-Duiveland.

Participanten

Deelname aan de kortingsactie is voorbehouden aan VVV-participanten. Klapwijk heeft goede hoop dat deze campagne sommige niet-leden zal overhalen weer tot de VVV toe te treden.

Ervaringscijfers wijzen uit dat het zogeheten ’schouderseizoen’ op Schouwen-Duiveland wel wat stimulans kan gebruiken. Het gaat dan om de maanden net voor en net na het hoogseizoen in juli en augustus. Volgens Klapwijk trekt de maand september op Schouwen-Duiveland nog heel wat bezoekers, maar kan vooral de maand juni wel wat opleving gebruiken. Vandaar dat er gekozen is de Konmar-campagne in mei te voeren.

Naast de overwegend positieve ontvangst bij de VVV-participanten heeft Klapwijk in elk geval ook één negatieve reactie moeten inkasseren. Die komt van secretaris F. Kiel van de Stichting Kunstschouw. Hij vindt de hele campagne meer gericht op kwantiteit dan op kwaliteit en verwijt de VVV slechts financieel gewin als lokmiddel te gebruiken om mensen naar Schouwen-Duiveland te halen. Kiel verwacht dat het aantrekken van koopjesjagers ook nadelig kan uitpakken voor een manifestatie als de Kunstschouw.

Hij ziet als mogelijk gevaar dat er twee bezoekersstromen door elkaar gaan lopen. „Een der belangrijke promotiepijlers (natuur, rust, ruimte - met een saus van kunst) wordt hiermee onderuit gehaald“, vindt Kiel.

Klapwijk deelt die mening zeker niet en zal de komende week overleg voeren met de secretaris van de Kunstschouw